Burpees, czyli najlepsze ćwiczenie na odchudzanie i kondycję

Burpees, znane również pod nazwami „krokodylki” czy „padnij-powstań”, to jedne z najefektywniejszych ćwiczeń do budowy żelaznej kondycji i spalania tkanki tłuszczowej. Nazwa pochodzi od nazwiska amerykańskiego fizjologa Pana Burpee, który wymyślił je jako proste narzędzie do oceny kondycji fizycznej organizmu.

Zdjęcie pokazuje jak wykonywać burpees

Zdjęcie pokazuje jak wykonywać burpees (http://facetwformie.pl)

Burpees – co to jest?

Do wykonywania tego ćwiczenia nie potrzebny jest żaden sprzęt, można je robić wszędzie. Pomimo, iż z technicznego punktu widzenia (choć należy poświęcić chwilę, by wykonywać je prawidłowo) jest to ćwiczenie proste, to nie ma chyba drugiego, które by dawało taki wycisk. Burpees się kocha i nienawidzi jednocześnie.

W ćwiczeniu tym angażujemy prawie wszystkie mięśnie naszego ciała. W jednej sekwencji wykonujemy przysiad, deskę, pompkę, wyskok.

Szybkie tętno serca podczas tego ćwiczenia, sprawia, że poprawiamy swoją wytrzymałość oraz podkręcamy nasz metabolizm na kilkanaście godzin po treningu przez co efektywniej spalamy tkankę tłuszczową.

Nie trzeba katować się na treningu godzinę czy dłużej, wystarczy kilka/kilkanaście minut burpees co drugi dzień. Najważniejsza jest systematyczność. Burpees znakomite ćwiczenia zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet. Jeśli chodzi o Panie, to burpees wspaniale modeluje sylwetkę, wyszczupla talię, unosi i ujędrnia biust, wzmacnia i podnosi pośladki, czyli wszystko to, co my w was najbardziej lubimy:) Poniższy filmik pokazuje jak prawidłowo wykonywać burpees. Jeśli np. niektórym Paniom trudności sprawia w tym ćwiczeniu pompka, to oczywiście można ją pominąć.

Burpees doskonałe jako podstawa Tabaty, ale nie tylko

Tak jak pisałem wcześniej, na początku naszej przygody z tym ćwiczeniem, należy oswoić się z prawidłową techniką, zrobić kilka powtórzeń powolutku, nabrać płynności przy wykonywaniu ćwiczeń. Nie będę opisywał techniki burpees, jak je prawidłowo wykonywać, doskonale widać to na filmiku powyżej. Ze swojej strony dodam tylko, by wystrzegać się kilku często popełnianych błędów:

  • Podczas przysiadu, nie odrywamy stopy od podłogi, należy również pamiętać o wyprostowanych plecach.
  • Nie opuszczamy głowy, ponieważ podczas tego ćwiczenia bardzo wrasta ciśnienie, a trzymanie głowy poniżej poziomu serca może prowadzić nawet do zasłabnięcia.
  • Nie robimy burpees bez odpowiedniej rozgrzewki, pamiętajmy szczególnie o stawach; łokciowym i kolanowym.

Burpees — jak ćwiczyć

Jak ćwiczyć? W sieci pełno jest różnych "czelendżów" i planów treningowych, gdzie mamy konkretnie podane ilości powtórzeń, serii, czas odpoczynku. Dla mnie to trochę jednak bezsensu, podporządkowywać się tym sztucznie narzuconym planom, gdyż każdy człowiek jest inny, ma inną kondycję, siłę itp.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Dlatego uważam, że uniwersalne plany dla wszystkich są bez sensu. W moim planie ćwiczeń burpees stanowią podstawę treningu Tabata, o którym pisałem w tym artykule Dla przypomnienia napiszę, że w treningu tym ćwiczymy 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy, i tak robimy 8 powtórzeń. Daje nam to w sumie tylko 4 minutki. Prawda, że mało? Co 2–3 dzień w zupełności wystarczy.

Tabata to oczywiście nie jedyny sposób, w jaki możemy wykonywać burpees. Poza tym, zwłaszcza początkującym, tabata może sprawiać wielkie trudności ze względu na dużą intensywność ćwiczeń. Jeśli, więc dopiero zaczynasz swoją przygodę z treningiem proponuję zrobić maksymalną ilość powtórzeń, by sprawdzić na co nas stać. I dopiero na tej podstawie możemy ułożyć sobie jakiś plan.

Jeśli potrafimy prawidłowo wykonać np. maksymalnie 15 powtórzeń, to zróbmy 5 serii po ok. 10–12 powtórzeń, odpoczywając po ok. 30 sekund pomiędzy powtórzeniami. Jeśli po kliku treningach czujemy, że nasza kondycja polepszyła się i stać nas na więcej, możemy zwiększać ilość powtórzeń czy skracać przerwy. Nasz organizm sam podpowie nam co jest dla niego najlepsze.

Burpees — doskonałe ćwiczenie na odchudzanie

Burpees to banalne ćwiczenie, często pomijane i marginalizowane w treningach, jednak wykonywane systematycznie, odwdzięczy się nam w postaci żelaznej kondycji i spalanych kalorii. Jak w każdym treningu, by dał on maksymalne rezultaty musimy też zadbać o "michę". Na temat diety bez wyrzeczeń, możesz przeczytać w artykule dieta.

Masz jakieś pytania, wątpliwości, zostaw komentarz lub odwiedź moją stronę.

Źródło: facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Ćwiczenia na poprawę kondycji fizycznej - burpees, przysiady Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej Sposoby regeneracji organizmu po treningu Najpopularniejsze treningi Mel B - trening brzucha, nóg, cool down Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 10-minutowy trening wzmacniający organizm 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej