Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę

Świąteczno – noworoczny okres to czas kiedy wielu z nas wyznacza sobie do zrealizowania nowe cele, postanowienia. Statystyki jednak są brutalne, jedynie 8 % z nich uda się zrealizować. W tym wpisie przedstawię wam dwa narzędzia, które od razu pomogą wam w realizacji własnych celów, czy wyrabianiu pozytywnych nawyków.

Pierwsze narzędzie: jasno określone, konkretne cele

Wyznaczaj sobie jasno określone, konkretne cele, które dotyczą krótkiego czasu, naszej codzienności. O ile postanowienia długoterminowe nadają kierunek zmianom i pokazują nam gdzie chcemy być za 2, 3, czy 5 lat, to realny wpływ na naszą zmianę maja małe kroki.

To realizacja tych małych postanowień w ciągu dnia ma największy wpływ na nasza zmianę. Zamiast wyznaczać sobie za cel długoterminowy typu: schudnę w następnym roku 15 kg, postanów sobie trenować 4 razy w tygodniu przynajmniej po 45 minut.

Cele muszą być mierzalne i jasne dla naszego mózgu. Jeśli celu nie można zmierzyć w jakikolwiek sposób, ani określić, kiedy możemy go zrealizować, to nie można też go osiągnąć. Cel typu: będę się zdrowo odżywiać, jest dla naszego umysłu abstrakcyjny.

Zamiast tego wyznacz sobie kilka małych i policzalnych np. w ciągu dnia zjem przynajmniej 3 porcje owoców i warzyw. Pozwolę sobie na fast food maksymalnie raz w tygodniu. To jasny przekaz dla Twojego mózgu, który będzie wiedział jak ten cel zrealizować.

Inne przykłady skonkretyzowanych celów:

  • każdego dnia przeznaczam min. 15 minut na czytanie książki.
  • nie jem posiłku po godz 21.
  • codziennie oglądam na youtube przynajmniej jeden filmik dotyczący samorozwoju.
  • podczas pracy, nauki nie przebywam na portalach społecznościowych i innych stronach.
  • w ciągu tygodnia przeznaczam przynajmniej godzinę na naukę języków obcych.

Drugie narzędzie: monitoruj swoje postępy

Drugim podstawowym narzędziem do zwiększenia samodyscypliny, oprócz jasno określonych celów, jest śledzenie swoich postępów, czy to za pomocą specjalnych do tego aplikacji, w kalendarzu czy na kartce. Jest to absolutny wymóg, jeśli chodzi o realizację celów czy budowanie pozytywnych nawyków.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Wyznacz sobie nawet do 10 postanowień i codziennie „odhaczaj” ich wykonanie lub nie. Ten codzienny rytuał to absolutny klucz i wymóg jeśli chodzi o realizację celów i samodyscyplinę.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Monitoring naszych postępów powinniśmy wykonywać codziennie. Nawet jeśli z jakichś przyczyny, czy to choroba, czy zmiana miejsca zamieszkania, nie udaje nam się realizować naszych celów, to poprzez ten monitoring łatwiej uda nam się pokonać trudny czas i wrócić do realizacji celów.

Osobiście korzystam ze strony itrampolina, gdzie codziennie rano loguję się i zaznaczam zrealizowane lub nie postanowienia z dnia poprzedniego. Żadna magia, zwykła codzienna czynność, a jej efekty naprawdę są odczuwalne. Ten prosty codzienny nawyk to najłatwiejszy i najważniejszy element rozwoju osobistego. Więcej na temat motywacji, treningu i zdrowia przeczytasz na moim blogu facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Jak powinien nawadniać się biegacz? Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Kręć kilometry po technologię i rozpocznij rowerową rewolucję w Polsce