Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę

Świąteczno – noworoczny okres to czas kiedy wielu z nas wyznacza sobie do zrealizowania nowe cele, postanowienia. Statystyki jednak są brutalne, jedynie 8 % z nich uda się zrealizować. W tym wpisie przedstawię wam dwa narzędzia, które od razu pomogą wam w realizacji własnych celów, czy wyrabianiu pozytywnych nawyków.

Pierwsze narzędzie: jasno określone, konkretne cele

Wyznaczaj sobie jasno określone, konkretne cele, które dotyczą krótkiego czasu, naszej codzienności. O ile postanowienia długoterminowe nadają kierunek zmianom i pokazują nam gdzie chcemy być za 2, 3, czy 5 lat, to realny wpływ na naszą zmianę maja małe kroki.

To realizacja tych małych postanowień w ciągu dnia ma największy wpływ na nasza zmianę. Zamiast wyznaczać sobie za cel długoterminowy typu: schudnę w następnym roku 15 kg, postanów sobie trenować 4 razy w tygodniu przynajmniej po 45 minut.

Cele muszą być mierzalne i jasne dla naszego mózgu. Jeśli celu nie można zmierzyć w jakikolwiek sposób, ani określić, kiedy możemy go zrealizować, to nie można też go osiągnąć. Cel typu: będę się zdrowo odżywiać, jest dla naszego umysłu abstrakcyjny.

Zamiast tego wyznacz sobie kilka małych i policzalnych np. w ciągu dnia zjem przynajmniej 3 porcje owoców i warzyw. Pozwolę sobie na fast food maksymalnie raz w tygodniu. To jasny przekaz dla Twojego mózgu, który będzie wiedział jak ten cel zrealizować.

Inne przykłady skonkretyzowanych celów:

  • każdego dnia przeznaczam min. 15 minut na czytanie książki.
  • nie jem posiłku po godz 21.
  • codziennie oglądam na youtube przynajmniej jeden filmik dotyczący samorozwoju.
  • podczas pracy, nauki nie przebywam na portalach społecznościowych i innych stronach.
  • w ciągu tygodnia przeznaczam przynajmniej godzinę na naukę języków obcych.

Drugie narzędzie: monitoruj swoje postępy

Drugim podstawowym narzędziem do zwiększenia samodyscypliny, oprócz jasno określonych celów, jest śledzenie swoich postępów, czy to za pomocą specjalnych do tego aplikacji, w kalendarzu czy na kartce. Jest to absolutny wymóg, jeśli chodzi o realizację celów czy budowanie pozytywnych nawyków.

Wyznacz sobie nawet do 10 postanowień i codziennie „odhaczaj” ich wykonanie lub nie. Ten codzienny rytuał to absolutny klucz i wymóg jeśli chodzi o realizację celów i samodyscyplinę.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Monitoring naszych postępów powinniśmy wykonywać codziennie. Nawet jeśli z jakichś przyczyny, czy to choroba, czy zmiana miejsca zamieszkania, nie udaje nam się realizować naszych celów, to poprzez ten monitoring łatwiej uda nam się pokonać trudny czas i wrócić do realizacji celów.

Osobiście korzystam ze strony itrampolina, gdzie codziennie rano loguję się i zaznaczam zrealizowane lub nie postanowienia z dnia poprzedniego. Żadna magia, zwykła codzienna czynność, a jej efekty naprawdę są odczuwalne. Ten prosty codzienny nawyk to najłatwiejszy i najważniejszy element rozwoju osobistego. Więcej na temat motywacji, treningu i zdrowia przeczytasz na moim blogu facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? 7 ćwiczeń na smukłe ramiona Efekty treningu HIIT 10 największych trendów fitness na 2017 rok Zimowe aktywności ruchowe, sport, spa i regeneracja Noworoczny trening na kaca 4 kroki do wymarzonej sylwetki. Jak trenować, by spełnić swoje noworoczne postanowienie o byciu fit? „Pompa mięśniowa”. Jak ją wzmocnić i utrzymać na dłużej? Trening całego ciała na smukłą sylwetkę w „małej czarnej” 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Efekty treningu interwałowego Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 asan jogi, które wykonasz przy biurku Trening, dzięki któremu lepiej będziesz wyglądać nago Efekty treningu modelek Victoria's Secret Trening Victoria’s Secret — ćwiczenia na biust, brzuch, pośladki i nogi Zimowe nabieranie masy mięśniowej Poświąteczne spalanie kalorii Krótki, intensywny i zabawny trening P90X3 Najlepszy trening na kaca Czym jest hipertrofia i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej?

Popularne w tym tygodniu:

Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni 94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Trening gibkości - jak poprawić gibkość? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Trening w domu dla lenia. Tylko 2 dni w tygodniu. Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor