Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę

Świąteczno – noworoczny okres to czas kiedy wielu z nas wyznacza sobie do zrealizowania nowe cele, postanowienia. Statystyki jednak są brutalne, jedynie 8 % z nich uda się zrealizować. W tym wpisie przedstawię wam dwa narzędzia, które od razu pomogą wam w realizacji własnych celów, czy wyrabianiu pozytywnych nawyków.

Pierwsze narzędzie: jasno określone, konkretne cele

Wyznaczaj sobie jasno określone, konkretne cele, które dotyczą krótkiego czasu, naszej codzienności. O ile postanowienia długoterminowe nadają kierunek zmianom i pokazują nam gdzie chcemy być za 2, 3, czy 5 lat, to realny wpływ na naszą zmianę maja małe kroki.

To realizacja tych małych postanowień w ciągu dnia ma największy wpływ na nasza zmianę. Zamiast wyznaczać sobie za cel długoterminowy typu: schudnę w następnym roku 15 kg, postanów sobie trenować 4 razy w tygodniu przynajmniej po 45 minut.

Cele muszą być mierzalne i jasne dla naszego mózgu. Jeśli celu nie można zmierzyć w jakikolwiek sposób, ani określić, kiedy możemy go zrealizować, to nie można też go osiągnąć. Cel typu: będę się zdrowo odżywiać, jest dla naszego umysłu abstrakcyjny.

Zamiast tego wyznacz sobie kilka małych i policzalnych np. w ciągu dnia zjem przynajmniej 3 porcje owoców i warzyw. Pozwolę sobie na fast food maksymalnie raz w tygodniu. To jasny przekaz dla Twojego mózgu, który będzie wiedział jak ten cel zrealizować.

Inne przykłady skonkretyzowanych celów:

  • każdego dnia przeznaczam min. 15 minut na czytanie książki.
  • nie jem posiłku po godz 21.
  • codziennie oglądam na youtube przynajmniej jeden filmik dotyczący samorozwoju.
  • podczas pracy, nauki nie przebywam na portalach społecznościowych i innych stronach.
  • w ciągu tygodnia przeznaczam przynajmniej godzinę na naukę języków obcych.

Drugie narzędzie: monitoruj swoje postępy

Drugim podstawowym narzędziem do zwiększenia samodyscypliny, oprócz jasno określonych celów, jest śledzenie swoich postępów, czy to za pomocą specjalnych do tego aplikacji, w kalendarzu czy na kartce. Jest to absolutny wymóg, jeśli chodzi o realizację celów czy budowanie pozytywnych nawyków.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Wyznacz sobie nawet do 10 postanowień i codziennie „odhaczaj” ich wykonanie lub nie. Ten codzienny rytuał to absolutny klucz i wymóg jeśli chodzi o realizację celów i samodyscyplinę.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Monitoring naszych postępów powinniśmy wykonywać codziennie. Nawet jeśli z jakichś przyczyny, czy to choroba, czy zmiana miejsca zamieszkania, nie udaje nam się realizować naszych celów, to poprzez ten monitoring łatwiej uda nam się pokonać trudny czas i wrócić do realizacji celów.

Osobiście korzystam ze strony itrampolina, gdzie codziennie rano loguję się i zaznaczam zrealizowane lub nie postanowienia z dnia poprzedniego. Żadna magia, zwykła codzienna czynność, a jej efekty naprawdę są odczuwalne. Ten prosty codzienny nawyk to najłatwiejszy i najważniejszy element rozwoju osobistego. Więcej na temat motywacji, treningu i zdrowia przeczytasz na moim blogu facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Najpopularniejsze treningi Ewy Chodakowskiej Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? 7 ćwiczeń na smukłe ramiona

Popularne w tym tygodniu:

106-letni Stanisław Kowalski, który zachwycił 50 Centa Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu 10-minutowy trening wzmacniający organizm Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Co jeść przed treningiem? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Trening w parze - zalety 4 najlepsze sporty dla kobiet Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców