Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę

Świąteczno – noworoczny okres to czas kiedy wielu z nas wyznacza sobie do zrealizowania nowe cele, postanowienia. Statystyki jednak są brutalne, jedynie 8 % z nich uda się zrealizować. W tym wpisie przedstawię wam dwa narzędzia, które od razu pomogą wam w realizacji własnych celów, czy wyrabianiu pozytywnych nawyków.

Pierwsze narzędzie: jasno określone, konkretne cele

Wyznaczaj sobie jasno określone, konkretne cele, które dotyczą krótkiego czasu, naszej codzienności. O ile postanowienia długoterminowe nadają kierunek zmianom i pokazują nam gdzie chcemy być za 2, 3, czy 5 lat, to realny wpływ na naszą zmianę maja małe kroki.

To realizacja tych małych postanowień w ciągu dnia ma największy wpływ na nasza zmianę. Zamiast wyznaczać sobie za cel długoterminowy typu: schudnę w następnym roku 15 kg, postanów sobie trenować 4 razy w tygodniu przynajmniej po 45 minut.

Cele muszą być mierzalne i jasne dla naszego mózgu. Jeśli celu nie można zmierzyć w jakikolwiek sposób, ani określić, kiedy możemy go zrealizować, to nie można też go osiągnąć. Cel typu: będę się zdrowo odżywiać, jest dla naszego umysłu abstrakcyjny.

Zamiast tego wyznacz sobie kilka małych i policzalnych np. w ciągu dnia zjem przynajmniej 3 porcje owoców i warzyw. Pozwolę sobie na fast food maksymalnie raz w tygodniu. To jasny przekaz dla Twojego mózgu, który będzie wiedział jak ten cel zrealizować.

Inne przykłady skonkretyzowanych celów:

  • każdego dnia przeznaczam min. 15 minut na czytanie książki.
  • nie jem posiłku po godz 21.
  • codziennie oglądam na youtube przynajmniej jeden filmik dotyczący samorozwoju.
  • podczas pracy, nauki nie przebywam na portalach społecznościowych i innych stronach.
  • w ciągu tygodnia przeznaczam przynajmniej godzinę na naukę języków obcych.

Drugie narzędzie: monitoruj swoje postępy

Drugim podstawowym narzędziem do zwiększenia samodyscypliny, oprócz jasno określonych celów, jest śledzenie swoich postępów, czy to za pomocą specjalnych do tego aplikacji, w kalendarzu czy na kartce. Jest to absolutny wymóg, jeśli chodzi o realizację celów czy budowanie pozytywnych nawyków.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Wyznacz sobie nawet do 10 postanowień i codziennie „odhaczaj” ich wykonanie lub nie. Ten codzienny rytuał to absolutny klucz i wymóg jeśli chodzi o realizację celów i samodyscyplinę.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Monitoring naszych postępów powinniśmy wykonywać codziennie. Nawet jeśli z jakichś przyczyny, czy to choroba, czy zmiana miejsca zamieszkania, nie udaje nam się realizować naszych celów, to poprzez ten monitoring łatwiej uda nam się pokonać trudny czas i wrócić do realizacji celów.

Osobiście korzystam ze strony itrampolina, gdzie codziennie rano loguję się i zaznaczam zrealizowane lub nie postanowienia z dnia poprzedniego. Żadna magia, zwykła codzienna czynność, a jej efekty naprawdę są odczuwalne. Ten prosty codzienny nawyk to najłatwiejszy i najważniejszy element rozwoju osobistego. Więcej na temat motywacji, treningu i zdrowia przeczytasz na moim blogu facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Ćwiczenia na poprawę kondycji fizycznej - burpees, przysiady Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Sposoby regeneracji organizmu po treningu Najpopularniejsze treningi Mel B - trening brzucha, nóg, cool down Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty