Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie.

Dla jasności, pisząc „kakao” nie mamy na myśli słodkiego napoju mlecznego naładowanego cukrem. Jeśli chcemy korzystać z wszystkich dobrodziejstw kakao wybierajmy albo surowe ziarno (dostępne już w biedronce), ciemne kakao, wykorzystywane głównie do wypieków ciast lub gorzka czekolada z zawartością min. 70 % miazgi kakaowej. Ziarno kakaowca zwane „pokarmem bogów” ze względu na swoje wartości odżywcze znajduje się na szczycie listy tzw „super food”, czyli super żywności. Dlaczego? Poniżej 6 powodów, dlaczego powinieneś regularnie spożywać kakao.

Kakao ma zbliżone właściwości lecznicze do marihuany

A to ze względu na zawarty Anandamid, zaliczany do endogennych kannabinoidów. Kakao działa na te same receptory co marihuana i może wywierać te same efekty lecznicze. Działa na receptory Cb 1, które są na komórkach układu odpornościowego, tkanki limfatycznej, w mózgu, w naczyniach krwionośnych, dzięki temu anandamid wywiera pozytywny wpływ na cały układ krwionośne, obniża ciśnienie krwi, wzmocnia układ odpornościowy, działa przeciwbólowo. Poprawia także nastrój, działa uspokajająco.

Kakao chroni serce i układ sercowo – naczyniowy

Ziarna kakaowca bogate są we flawonoidy (procyjanidy, katechiny, epikatechiny). Wg badań Briana Buijsse’a zamieszczonych w pracy: „Chocolate consumption in relation to blood pressure and risk of cardiovascular disease in German adults” w grupie badawczej regularnie spożywającej kakao, ryzyko zgonu z powodu chorób serca było o blisko połowę mniejsze niż u pozostałych.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Potwierdziły to również szwedzkie badania ”Stockholm Heart Epidemiology Program”, gdzie stwierdzono, że ok 50 g kakao tygodniowo zmniejsza ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Zdaniem wielu badaczy flawonoidy obniżają ciśnienie tętnicze krwi oraz spadek „złego” cholesterolu LDL. „Pokarm bogów” ma pozytywny wpływ na wzrost „dobrego” cholesterolu HDL oraz działa przeciwzakrzepowo.

Kakao podnosi hormon szczęścia

Czyli serotoninę, której podwyższony poziom działa antydepresyjnie, wprawia nas w stan błogości, działa nieco nasennie. Dlatego pomimo zawartości kofeiny zaleca się spożywanie kakao przed snem. W nocy serotonina przekształcana jest w melatoninę, substancję niezbędną do zaśnięcia. Serotonina wpływa także na poziom naszego libido, im więcej serotoniny tym większe libido. Osoby zakochane mają wysoki poziom serotoniny, który ulega silnym wahaniom, stąd zmienne nastroje, od silnej euforii do rozpaczy. Oprócz kakao, także banany podwyższają poziom serotoniny

Zapobiega przedwczesnemu starzeniu się

Ze względu na zawartość dużej ilości antyoksydantów, które chronią komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, przyczyniających się do starzenia skóry. Antyoksydanty zawarte w ziarnach kakaowca działają regenerująco i energetyzująco na nasze komórki.

Co pić podczas odchudzania?

Poprawia pamięć i koncentrację

Ze względu na zawartość teobrominy, kofeiny oraz fenyloetyloaminy kakaowiec ma działanie pobudzające i rozjaśniające umysł. Teobromina, oprócz tego, że jest odpowiedzialna za walory smakowe czekolady, w pewnym zakresie sprzyja usuwaniu nadmiaru wody z organizmu oraz działa moczopędnie, co podkreśla definicje mięśni w sportach sylwetkowych.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Pozytywnie wpływa też na nerki oraz obniża poziom stresu. Ze względu na zawartość flawonoli, ziarna kakaowca hamują procesy pogarszania się pamięci, co potwierdziły badania naukowców z Columbia University Medical Center. Po trzech miesiącach osoby w wieku 50–69 lat będące na diecie bogatej we flawonole, wypadły na testach podobnie jak 30- i 40-latkowie.

Bogactwo witamin i związków mineralnych

Zawiera duże ilości wapnia, żelaza, magnezu, selenu, cynku, manganu, chromu, potasu, witaminy C oraz kwasów tłuszczowych omega-6.
Chcesz więcej wiedzy na temat diety, treningu? Odwiedź mój blog facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Dziś o zajadaniu emocji słów kilka Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? 5 innych sposobów na detoks niż picie oczyszczających soków Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?”

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Co podjadać, aby nie przytyć? Przepis na odchudzającą kawę Tygodniowy jadłospis Chodakowskiej w ramach przygotowań sylwetki do lata Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Co pić na szybsze spalanie tłuszczu?