Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej

Dzisiejszy wpis będzie krótki, ale za to bardzo praktyczny. Napisze jak szybko, za darmo, i w domu samodzielnie zmierzyć swój poziom tkanki tłuszczowej. Skoro tu jesteś drogi czytelniku, mniemam że jesteś osoba aktywną fizycznie, więc myślę, że ten tekst jest jak najbardziej dla Ciebie.

Dzisiejszy wpis będzie krótki, ale za to bardzo praktyczny. Napisze jak szybko, za darmo, i w domu samodzielnie zmierzyć swój poziom tkanki tłuszczowej. Skoro tu jesteś drogi czytelniku, mniemam że jesteś osoba aktywną fizycznie, więc myślę, że ten tekst jest jak najbardziej dla Ciebie. Nieważne, czy walczysz ze zbędnymi kilogramami, czy próbujesz nabrać suchej masy mięśniowej, zapewne swoje postępy monitorujesz ważąc się co jakiś czas.

Utrata kilogramów nie oznacza, że pozbyłeś się tłuszczyku i na odwrót — jeśli przybrałeś na wadzę i wydaje Ci się że złapałeś w końcu pełnowartościowego „mięsa”, to niekoniecznie tak musi być. To poziom tkanki tłuszczowej jest najbardziej wartościowym wskaźnikiem jeśli chcemy monitorować nasze postępy na treningu, ustalać dietę, intensywność treningu itp.

Dla osób początkujących poziom tkanki tłuszczowej jest cenna podpowiedzią, od czego zacząć: czy przybierać na masie czy najpierw zająć się redukcją. I tu za wartość przybliżoną podaje się 15 % (w przypadku mężczyzn, jeśli chodzi o kobiety to jest 20%, ponieważ kobiety generalnie maja około 5% wyższy poziom tkanki tłuszczowej).

Zatem jeśli twój poziom tkanki tłuszczowej przekracza 15% najpierw należy spalić sadełko; mniej żreć i intensywnie trenować. Trening „na masę” przy podwyższonym tłuszczu sprawi, że owszem nabierzemy masy, ale też tej tłuszczowej.

Poniżej zdjęcia osób, u których jest różny poziom tkanki tłuszczowej i tabelka z normami poziomu.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Jak obliczyć poziom tkanki tłuszczowej. Metoda domowa.

Aby samodzielnie zmierzyć podskórny poziom tkanki tłuszczowej, należy najpierw zmierzyć pokazany na zdjęciu fałd. W tym celu chwytamy kciukiem i palcem wskazującym na wysokości pępka, nad kością biodrową fałd skórny.

I mierzymy w milimetrach odległość między kciukiem a palcem wskazującym. Chwytamy pewnie, do momentu poczucia dyskomfortu/szczypnięcia, nie ściskamy za mocno. Jeśli mamy w domu suwmiarkę, możemy jej do tego użyć. Dla pewności dobrego wyniku powtórzmy czynność trzykrotnie, wyciągając średnią arytmetyczną z naszych wyników. Teraz gdy mamy zmierzony w milimetrach fałd skórny, nasz wynik podstawiamy do wzoru poniżej i liczymy:
X – grubość naszego fałdu w milimetrach
Dla kobiety % poziom tłuszczu = 1.223 X – 0.0134 (X do kwadratu) + 0.124 Wiek + 6.07
Dla mężczyzny % poziom tłuszczu = 1.378 X – 0.0174 (X do kwadratu) + 0.213 Wiek – 5.84
Przykładowe wyliczenie dla 30- letniego mężczyzny i 20 milimetrowym fałdem skóry:
Zawartość tłuszczu = 1.378 x 20 – 0.0174 x 20^2 + 0.213 x 30 – 5.84
Wynik: 21%

Na zakończenie chciałbym podkreślić, że jeśli nasz fałd skórny nie przekracza 35 mm, jest to metoda dość dokładna, a margines błędu to tylko 1–2%. Więcej artykułów na temat treningów, zdrowia znajdziesz na mojej stronie facetwformie.pl

Źródło: facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty