Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej

Dzisiejszy wpis będzie krótki, ale za to bardzo praktyczny. Napisze jak szybko, za darmo, i w domu samodzielnie zmierzyć swój poziom tkanki tłuszczowej. Skoro tu jesteś drogi czytelniku, mniemam że jesteś osoba aktywną fizycznie, więc myślę, że ten tekst jest jak najbardziej dla Ciebie.

Dzisiejszy wpis będzie krótki, ale za to bardzo praktyczny. Napisze jak szybko, za darmo, i w domu samodzielnie zmierzyć swój poziom tkanki tłuszczowej. Skoro tu jesteś drogi czytelniku, mniemam że jesteś osoba aktywną fizycznie, więc myślę, że ten tekst jest jak najbardziej dla Ciebie. Nieważne, czy walczysz ze zbędnymi kilogramami, czy próbujesz nabrać suchej masy mięśniowej, zapewne swoje postępy monitorujesz ważąc się co jakiś czas.

Utrata kilogramów nie oznacza, że pozbyłeś się tłuszczyku i na odwrót — jeśli przybrałeś na wadzę i wydaje Ci się że złapałeś w końcu pełnowartościowego „mięsa”, to niekoniecznie tak musi być. To poziom tkanki tłuszczowej jest najbardziej wartościowym wskaźnikiem jeśli chcemy monitorować nasze postępy na treningu, ustalać dietę, intensywność treningu itp.

Dla osób początkujących poziom tkanki tłuszczowej jest cenna podpowiedzią, od czego zacząć: czy przybierać na masie czy najpierw zająć się redukcją. I tu za wartość przybliżoną podaje się 15 % (w przypadku mężczyzn, jeśli chodzi o kobiety to jest 20%, ponieważ kobiety generalnie maja około 5% wyższy poziom tkanki tłuszczowej).

Zatem jeśli twój poziom tkanki tłuszczowej przekracza 15% najpierw należy spalić sadełko; mniej żreć i intensywnie trenować. Trening „na masę” przy podwyższonym tłuszczu sprawi, że owszem nabierzemy masy, ale też tej tłuszczowej.

Poniżej zdjęcia osób, u których jest różny poziom tkanki tłuszczowej i tabelka z normami poziomu.

Jak obliczyć poziom tkanki tłuszczowej. Metoda domowa.

Aby samodzielnie zmierzyć podskórny poziom tkanki tłuszczowej, należy najpierw zmierzyć pokazany na zdjęciu fałd. W tym celu chwytamy kciukiem i palcem wskazującym na wysokości pępka, nad kością biodrową fałd skórny.

I mierzymy w milimetrach odległość między kciukiem a palcem wskazującym. Chwytamy pewnie, do momentu poczucia dyskomfortu/szczypnięcia, nie ściskamy za mocno. Jeśli mamy w domu suwmiarkę, możemy jej do tego użyć. Dla pewności dobrego wyniku powtórzmy czynność trzykrotnie, wyciągając średnią arytmetyczną z naszych wyników. Teraz gdy mamy zmierzony w milimetrach fałd skórny, nasz wynik podstawiamy do wzoru poniżej i liczymy:
X – grubość naszego fałdu w milimetrach
Dla kobiety % poziom tłuszczu = 1.223 X – 0.0134 (X do kwadratu) + 0.124 Wiek + 6.07
Dla mężczyzny % poziom tłuszczu = 1.378 X – 0.0174 (X do kwadratu) + 0.213 Wiek – 5.84
Przykładowe wyliczenie dla 30- letniego mężczyzny i 20 milimetrowym fałdem skóry:
Zawartość tłuszczu = 1.378 x 20 – 0.0174 x 20^2 + 0.213 x 30 – 5.84
Wynik: 21%

Na zakończenie chciałbym podkreślić, że jeśli nasz fałd skórny nie przekracza 35 mm, jest to metoda dość dokładna, a margines błędu to tylko 1–2%. Więcej artykułów na temat treningów, zdrowia znajdziesz na mojej stronie facetwformie.pl

Źródło: facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Massy Arias: fitness receptą na depresję Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Domowy trening na spalanie tłuszczu dla początkujących Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Trenuję i nie chudnę! W czym problem?