Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej

Dzisiejszy wpis będzie krótki, ale za to bardzo praktyczny. Napisze jak szybko, za darmo, i w domu samodzielnie zmierzyć swój poziom tkanki tłuszczowej. Skoro tu jesteś drogi czytelniku, mniemam że jesteś osoba aktywną fizycznie, więc myślę, że ten tekst jest jak najbardziej dla Ciebie.

Dzisiejszy wpis będzie krótki, ale za to bardzo praktyczny. Napisze jak szybko, za darmo, i w domu samodzielnie zmierzyć swój poziom tkanki tłuszczowej. Skoro tu jesteś drogi czytelniku, mniemam że jesteś osoba aktywną fizycznie, więc myślę, że ten tekst jest jak najbardziej dla Ciebie. Nieważne, czy walczysz ze zbędnymi kilogramami, czy próbujesz nabrać suchej masy mięśniowej, zapewne swoje postępy monitorujesz ważąc się co jakiś czas.

Utrata kilogramów nie oznacza, że pozbyłeś się tłuszczyku i na odwrót — jeśli przybrałeś na wadzę i wydaje Ci się że złapałeś w końcu pełnowartościowego „mięsa”, to niekoniecznie tak musi być. To poziom tkanki tłuszczowej jest najbardziej wartościowym wskaźnikiem jeśli chcemy monitorować nasze postępy na treningu, ustalać dietę, intensywność treningu itp.

Dla osób początkujących poziom tkanki tłuszczowej jest cenna podpowiedzią, od czego zacząć: czy przybierać na masie czy najpierw zająć się redukcją. I tu za wartość przybliżoną podaje się 15 % (w przypadku mężczyzn, jeśli chodzi o kobiety to jest 20%, ponieważ kobiety generalnie maja około 5% wyższy poziom tkanki tłuszczowej).

Zatem jeśli twój poziom tkanki tłuszczowej przekracza 15% najpierw należy spalić sadełko; mniej żreć i intensywnie trenować. Trening „na masę” przy podwyższonym tłuszczu sprawi, że owszem nabierzemy masy, ale też tej tłuszczowej.

Poniżej zdjęcia osób, u których jest różny poziom tkanki tłuszczowej i tabelka z normami poziomu.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Jak obliczyć poziom tkanki tłuszczowej. Metoda domowa.

Aby samodzielnie zmierzyć podskórny poziom tkanki tłuszczowej, należy najpierw zmierzyć pokazany na zdjęciu fałd. W tym celu chwytamy kciukiem i palcem wskazującym na wysokości pępka, nad kością biodrową fałd skórny.

I mierzymy w milimetrach odległość między kciukiem a palcem wskazującym. Chwytamy pewnie, do momentu poczucia dyskomfortu/szczypnięcia, nie ściskamy za mocno. Jeśli mamy w domu suwmiarkę, możemy jej do tego użyć. Dla pewności dobrego wyniku powtórzmy czynność trzykrotnie, wyciągając średnią arytmetyczną z naszych wyników. Teraz gdy mamy zmierzony w milimetrach fałd skórny, nasz wynik podstawiamy do wzoru poniżej i liczymy:
X – grubość naszego fałdu w milimetrach
Dla kobiety % poziom tłuszczu = 1.223 X – 0.0134 (X do kwadratu) + 0.124 Wiek + 6.07
Dla mężczyzny % poziom tłuszczu = 1.378 X – 0.0174 (X do kwadratu) + 0.213 Wiek – 5.84
Przykładowe wyliczenie dla 30- letniego mężczyzny i 20 milimetrowym fałdem skóry:
Zawartość tłuszczu = 1.378 x 20 – 0.0174 x 20^2 + 0.213 x 30 – 5.84
Wynik: 21%

Na zakończenie chciałbym podkreślić, że jeśli nasz fałd skórny nie przekracza 35 mm, jest to metoda dość dokładna, a margines błędu to tylko 1–2%. Więcej artykułów na temat treningów, zdrowia znajdziesz na mojej stronie facetwformie.pl

Źródło: facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób

Popularne w tym tygodniu:

Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Przestała robić kardio i... schudła 17 kg! Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Julia Dutkiewicz: do działania motywuje mnie porażka Uprawianie seksu spowalnia proces starzenia Instagramowy Fitness Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Kiedy odpuścić trening? Interwał czy Aeroby ? Co skuteczniejsze ? Paradoks odpoczynku