Burpees, czyli najlepsze ćwiczenie na odchudzanie i kondycję

Burpees, znane również pod nazwami „krokodylki” czy „padnij-powstań”, to jedne z najefektywniejszych ćwiczeń do budowy żelaznej kondycji i spalania tkanki tłuszczowej. Nazwa pochodzi od nazwiska amerykańskiego fizjologa Pana Burpee, który wymyślił je jako proste narzędzie do oceny kondycji fizycznej organizmu.

Zdjęcie pokazuje jak wykonywać burpees

Zdjęcie pokazuje jak wykonywać burpees (http://facetwformie.pl)

Burpees – co to jest?

Do wykonywania tego ćwiczenia nie potrzebny jest żaden sprzęt, można je robić wszędzie. Pomimo, iż z technicznego punktu widzenia (choć należy poświęcić chwilę, by wykonywać je prawidłowo) jest to ćwiczenie proste, to nie ma chyba drugiego, które by dawało taki wycisk. Burpees się kocha i nienawidzi jednocześnie.

W ćwiczeniu tym angażujemy prawie wszystkie mięśnie naszego ciała. W jednej sekwencji wykonujemy przysiad, deskę, pompkę, wyskok.

Szybkie tętno serca podczas tego ćwiczenia, sprawia, że poprawiamy swoją wytrzymałość oraz podkręcamy nasz metabolizm na kilkanaście godzin po treningu przez co efektywniej spalamy tkankę tłuszczową.

Nie trzeba katować się na treningu godzinę czy dłużej, wystarczy kilka/kilkanaście minut burpees co drugi dzień. Najważniejsza jest systematyczność. Burpees znakomite ćwiczenia zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet. Jeśli chodzi o Panie, to burpees wspaniale modeluje sylwetkę, wyszczupla talię, unosi i ujędrnia biust, wzmacnia i podnosi pośladki, czyli wszystko to, co my w was najbardziej lubimy:) Poniższy filmik pokazuje jak prawidłowo wykonywać burpees. Jeśli np. niektórym Paniom trudności sprawia w tym ćwiczeniu pompka, to oczywiście można ją pominąć.

Burpees doskonałe jako podstawa Tabaty, ale nie tylko

Tak jak pisałem wcześniej, na początku naszej przygody z tym ćwiczeniem, należy oswoić się z prawidłową techniką, zrobić kilka powtórzeń powolutku, nabrać płynności przy wykonywaniu ćwiczeń. Nie będę opisywał techniki burpees, jak je prawidłowo wykonywać, doskonale widać to na filmiku powyżej. Ze swojej strony dodam tylko, by wystrzegać się kilku często popełnianych błędów:

  • Podczas przysiadu, nie odrywamy stopy od podłogi, należy również pamiętać o wyprostowanych plecach.
  • Nie opuszczamy głowy, ponieważ podczas tego ćwiczenia bardzo wrasta ciśnienie, a trzymanie głowy poniżej poziomu serca może prowadzić nawet do zasłabnięcia.
  • Nie robimy burpees bez odpowiedniej rozgrzewki, pamiętajmy szczególnie o stawach; łokciowym i kolanowym.

Burpees — jak ćwiczyć

Jak ćwiczyć? W sieci pełno jest różnych "czelendżów" i planów treningowych, gdzie mamy konkretnie podane ilości powtórzeń, serii, czas odpoczynku. Dla mnie to trochę jednak bezsensu, podporządkowywać się tym sztucznie narzuconym planom, gdyż każdy człowiek jest inny, ma inną kondycję, siłę itp.

Dlatego uważam, że uniwersalne plany dla wszystkich są bez sensu. W moim planie ćwiczeń burpees stanowią podstawę treningu Tabata, o którym pisałem w tym artykule Dla przypomnienia napiszę, że w treningu tym ćwiczymy 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy, i tak robimy 8 powtórzeń. Daje nam to w sumie tylko 4 minutki. Prawda, że mało? Co 2–3 dzień w zupełności wystarczy.

Tabata to oczywiście nie jedyny sposób, w jaki możemy wykonywać burpees. Poza tym, zwłaszcza początkującym, tabata może sprawiać wielkie trudności ze względu na dużą intensywność ćwiczeń. Jeśli, więc dopiero zaczynasz swoją przygodę z treningiem proponuję zrobić maksymalną ilość powtórzeń, by sprawdzić na co nas stać. I dopiero na tej podstawie możemy ułożyć sobie jakiś plan.

Jeśli potrafimy prawidłowo wykonać np. maksymalnie 15 powtórzeń, to zróbmy 5 serii po ok. 10–12 powtórzeń, odpoczywając po ok. 30 sekund pomiędzy powtórzeniami. Jeśli po kliku treningach czujemy, że nasza kondycja polepszyła się i stać nas na więcej, możemy zwiększać ilość powtórzeń czy skracać przerwy. Nasz organizm sam podpowie nam co jest dla niego najlepsze.

Burpees — doskonałe ćwiczenie na odchudzanie

Burpees to banalne ćwiczenie, często pomijane i marginalizowane w treningach, jednak wykonywane systematycznie, odwdzięczy się nam w postaci żelaznej kondycji i spalanych kalorii. Jak w każdym treningu, by dał on maksymalne rezultaty musimy też zadbać o "michę". Na temat diety bez wyrzeczeń, możesz przeczytać w artykule dieta.

Masz jakieś pytania, wątpliwości, zostaw komentarz lub odwiedź moją stronę.

Źródło: facetwformie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Trening na redukcję – zasady, plan treningowy Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa